Klantverhalen
Nieuwsgierig hoe bedrijven COMTO in de praktijk gebruiken? Hier lees je een aantal klantverhalen uit allerlei branches en bedrijfsgroottes.

Aloys Roemaat Transport
“Wij waren naar iets op zoek wat ons de mogelijkheid biedt om iedereen binnen ons bedrijf makkelijk en snel te bereiken. COMTO is de perfecte tool om de communicatie naar een hoger level te brengen.”
“Via de COMTO app kunnen nieuwsberichten of evenementen met elkaar gedeeld worden. Vervolgens heb je ook de mogelijkheid om de gemaakte foto’s in verschillende albums te plaatsen, zodat iedereen de mooiste momenten terug kan zien.
Niet alleen het plaatsen van berichten is mogelijk, maar ook de interactie door bijvoorbeeld de functie om opmerkingen te plaatsen. Iedere medewerker kan zijn betrokkenheid tonen.
Verder beschikt COMTO over véél handige modules die de organisatie binnen het bedrijf makkelijk maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een rubriek om werkkleding te bestellen, eigen ideeën te delen of het beheren van je verlofdagen. Geen onnodig papierwerk meer!
Via de backmin kan alles op een overzichtelijke manier beheerd worden.
Ook kunnen wij uit eigen ervaring zeggen dat er daadwerkelijk iets met je feedback wordt gedaan – al met al heel fijn contact en top service! Wij zijn blij deze stap genomen te hebben.”
Aldus Thomas Kruip, algemeen directeur bij Aloys Roemaat Transport.
Van Opdorp Transportgroep
“Wij hebben voor COMTO gekozen omdat dit voor ons het perfecte interne communicatiemiddel is. Er zijn ook nog mogelijkheden om systemen te koppelen; na de demo waren we heel enthousiast om de app te gaan gebruiken binnen onze organisatie.”
Welke uitdagingen hadden jullie voor het gebruik van COMTO?
Onze chauffeurs zijn 24/7 onderweg. Het was een uitdaging om ze tegelijkertijd van nieuws te voorzien. Ook communiceerden we via verschillende kanalen. Nieuws was al snel oud nieuws. Daarnaast zorgt de app voor digitalisering, transparantie en verbinding.
Waarom hebben jullie voor COMTO gekozen?
Wij hebben voor COMTO gekozen omdat dit voor ons het perfecte interne communicatiemiddel is. Er zijn ook nog mogelijkheden om systemen te koppelen; na de demo waren we heel enthousiast om de app te gaan gebruiken binnen onze organisatie. Onze Belgische chauffeurs kunnen er ook gebruik van maken en de app is ook op de smartphone te gebruiken. Ook prettig is dat je digitaal medewerkers kunt laten tekenen voor bedrijfsdocumenten.
Wie maakt er binnen Van Opdorp Transportgroep gebruik van COMTO?
Al onze medewerkers; althans we zitten nu op 92%; de andere medewerkers volgen nog als we de Franstalige versie hebben.
Zien jullie een verbetering in de betrokkenheid van jullie medewerkers?
Ja, er wordt dagelijks gepost op onze tijdlijn, via de ideenbox komen toffe initiatieven binnen en alle bedrijfsdocumenten zijn verzameld binnen 1 app. Bovendien is onze wagenparkbeheerder snel op de hoogte, inclusief foto’s van eventuele schades en gebreken.
Hoe helpt COMTO jullie om bedrijfsdoelen te behalen?
Van Opdorp Transportgroep | Since 1927 staat voor kwaliteit; met COMTO als informatievoorziening zijn onze chauffeurs altijd op de hoogte van onze normen.
Verder vergroot het ook de betrokkenheid onder onze medewerkers. Iedereen is op de hoogte. De app is transparant, zorgt voor verbinding, is efficiënt en ziet er top uit helemaal in onze huisstijl. De COMTO app draagt onze kernwaarden uit: kwaliteit, specialist, trots, passie. Dit stelt ons in staat om 24/7 te winnen in de veranderende wereld van transport.
Aldus Tamara Amian – Reunis, HR Manager bij Van Opdorp Transportgroep.


HBT Transport
“We kozen voor COMTO vanwege de ruime ervaring met digitalisering van de communicatie in de transportsector en de vele mogelijkheden. Een van de doelstellingen is ook zeker de korte communicatielijnen richting de chauffeurs.”
Van Dingenen Transport
“Wij hebben voor COMTO gekozen omdat de app goed is in te richten naar de wensen van de gebruiker. Er zijn heel veel mogelijkheden bespreekbaar zodat je de APP volledig naar je eigen idee kan laten samenstellen.”
Welke uitdaging hadden jullie voor het gebruik van COMTO?
We liepen er tegenaan dat de communicatie niet lekker liep. De informatie kwam niet bij alle personen terecht die op de hoogte moesten zijn. Sinds we gebruikmaken van COMTO wordt er met één druk op de knop een bericht verzonden naar alle medewerkers. Een erg efficiënte manier van werken.
Waarom hebben jullie voor COMTO gekozen?
Wij hebben voor COMTO gekozen omdat de app goed is in te richten naar de wensen van de gebruiker. Er zijn heel veel mogelijkheden bespreekbaar zodat je de APP volledig naar je eigen idee kan laten samenstellen.
Wie maakt er binnen Van Dingenen Transport gebruik van COMTO?
Alle werknemers maken gebruik van de COMTO app.
Zien jullie een verbetering in de betrokkenheid van jullie medewerkers?
Het is nu geen eenrichtingsverkeer meer. Medewerkers kunnen zelf ook berichten plaatsen die zichtbaar zijn voor de collega’s. Ook is het leuk om te zien dat medewerkers foto’s plaatsen van bijzondere momenten tijdens hun werk of mooie foto’s van de plaatsen waar ze komen.
Hoe helpt COMTO om jullie bedrijfsdoelen te behalen?
Het doel van de APP was om medewerkers op alle vlakken goed te kunnen informeren en van de juiste informatie te voorzien.


Assa Abloy
“Binnen de communicatie werkgroep waren we al snel enthousiast omdat we op korte termijn een Demo hebben bijgewoond georganiseerd door Doubleguns. Hierin werd al snel duidelijk dat deze tool ons kan brengen naar de uiteindelijke doelstelling van de project groep en dat de COMTO app de juiste keuze was.”
ASSA ABLOY Group heeft in de afgelopen jaren op diverse onderdelen van de organisatie veel wijzigingen meegemaakt.
Hoe zijn we bij COMTO gekomen?
Binnen de organisatie worden er periodiek projecten opgestart die een bijdrage leveren aan het continue verbeteren van processen, waaronder het communicatie proces.
De doelstelling was om de huidige communicatielijnen meer te stroomlijnen en de toegankelijkheid te vergroten waardoor ook meer betrokkenheid ontstaat voor een ieder die werkzaam is binnen ASSA ABLOY Benelux.
We zijn ook op zoek gegaan wie ons buiten de organisatie kan ondersteunen en zo kwamen we al snel terecht bij de COMTO app. Binnen de communicatie werkgroep waren we al snel enthousiast omdat we op korte termijn een Demo hebben bijgewoond georganiseerd door Doubleguns. Hierin werd al snel duidelijk dat deze tool ons kan brengen naar de uiteindelijke doelstelling van de project groep en dat de COMTO app de juiste keuze was.
26 januari is de COMTO app gelanceerd binnen de organisatie en zijn we vol op aan de slag gegaan om de informatie stromen te delen met alle medewerkers.
De komende periode zal de COMTO app verder worden uitgebreid met modules om de organisatie nog beter van informatie te voorzien.
Aldus Henri Nijland QA-EH&S Lean Manager
TES Groep
“Dankzij de applicatie zijn al onze collega’s buiten en op de verschillende vestigingen altijd op de hoogte en wisselen we snel en eenvoudig informatie uit.”


Schotpoort Logistics
“Schotpoort Logistics tilt interne communicatie naar een hoger niveau met COMTO.”
Ook in tijden waarin we met routing-, transport management & warehouse management systemen, processen zo veel als mogelijk hebben geautomatiseerd, blijft heldere en efficiënte communicatie de smeerolie van ons bedrijf.
Zo speelt communicatie een belangrijke rol in geval van ad-hoc zaken die direct kunnen worden gelinkt aan onze dienstverlening, zoals de uitvoering van een spoedrit, of last minute binnenkomende goederen. Misschien minder voor de hand liggend, maar net zo belangrijk voor ons als logistiek dienstverlener is het faciliteren van een goede digitale interne communicatie tussen onze medewerkers.
Gezien het feit dat de werkzaamheden die wij uitvoeren vanuit onze rol als logistiek dienstverlener op veel verschillende locaties plaatsvinden, is het fysieke contact tussen onze medewerkers beperkt. Onze chauffeurs zijn gedurende de week op de weg en onze warehouse medewerkers werken vanuit meerdere warehouse locaties in Eerbeek, Best en Hoogezand. Een bakje koffie doen met die collega of leidinggevende die je graag zou willen spreken over bepaalde ideeën, kansen, of ontwikkelingen, zit er dus niet altijd in.
Bij Schotpoort vinden wij het wel belangrijk dat de ideeën voor verbetering gedeeld worden en dat al onze medewerkers op de hoogte worden gehouden van wat er in de organisatie speelt. Daarom hebben wij recent de online communicatie app van COMTO in gebruik genomen om zo onze interne communicatie zo goed als mogelijk te stroomlijnen.
Via de app die zowel geschikt is voor desktop als telefoon, worden vanuit het management ontwikkelingen en veranderingen gedeeld die de organisatie raken. Daarnaast kunnen al onze medewerkers hier met elkaar in contact blijven, nieuwtjes en ideeën delen, en feedback geven op bepaalde situaties.
Ook de praktische zaken kunnen binnen de applicatie geregeld worden. Denk hierbij aan het aanvragen van een gesprek met je manager of verlof, het regelen van onderhoud aan de vrachtauto of het bestellen van een paar nieuwe werkschoenen.
Met het nieuwe Schotpoort communicatieplatform van COMTO houden we interne communicatie op afstand leuk en eenvoudig voor onze medewerkers. En dat is volgens ons precies zoals het zou moeten zijn!